.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هاله اسفندیاری در ضیافت شام اوباما

مجله آمریکایی «فارین پالیسی» گزارش داد: "باراک اوباما رئیس جمهور منتخب آمریکا اواخر پنج شنبه شب در یک ضیافت شام با حضور جمع کوچکی از کارشناسان امور سیاست خارجی از جمله هاله اسفندیاری، محقق ایرانی تبار ساکن آمریکا شرکت کرد."این مجله آمریکایی ، ضیافت مذکور را «مخفیانه» خواند.

این مجله در وب سایت خود نوشت: "یک گروه منتخب از کارشناسان سیاست خارجی که اغلب آنها جزو محققان امور خاورمیانه و جنوب آسیا بودند به دعوت «لی همیلتون» عضو سابق کنگره از ایندیا و رئیس مرکز تحقیقاتی «وودرو ویلسون» واشنگتن در ساختمان «رونالد ریگان» گردهم آمدند و شام را با رئیس جمهور منتخب آمریکا صرف کردند."

براساس این گزارش هاله اسفندیاری، عضو موسسه وودرو ویلسون که سال گذشته به اتهام اقدام امنیت ملی در ایران دستگیر و برای چند ماه در زندان به سر برد یکی از شرکت کنندگان در ضیافت شام اوباما بود.

هرچند محتوای مذاکرات طرح شده بین حدود 10 فرد شرکت کننده در ضیافت شام اوباما علنی نشده اما گفته می شود این نشست بر روی مباحث مربوط به خاورمیانه و ارائه راهکارهایی به اوباما برای مقابله با مشکلات احتمالی در این خصوص متمرکز بوده است.

در این ضیافت شام که چند ساعت به طول انجامید به جز اسفندیاری اشخاصی همچون «احمد رشید» یک ژورنالیست پاکستانی، «سامانتا پاور» دوست اوباما و مشاور سیاست خارجی وی از دانشگاه هاروارد نیز حضور داشتند. به علاوه «رام امانوئل» رئیس کارکنان کاخ سفید و عضو تیم انتقالی اوباما یکی از شرکت کنندگان در این نشست بود.

گفتنی است لی همیلتون – سازمان دهنده این ضیافت – ارتباط نزدیکی با اوباما دارد و اغلب افراد نزدیک به وی در پست های کلیدی تیم سیاست خارجی اوباما مشغول به کار شده اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.